Dialogen flyter liksom bedre når man tar diskusjonen over en god kopp kaffe. Og den gode kaffeopp- levelsen, er nettopp det Kaffeknappen har spesialisert seg på. Selskapet ble etablert i 1994, og har i dag kontorer i både Oslo, Stavanger og Bergen.
– Generelt leverer vi kaffemaskiner, og tilhørende tjenester og produkter. Du som medarbeider på et kontor skal kunne gå bort og trykke på en knapp og få deg en kopp kaffe. Vi skaper flyt i arbeidsdagen, sier Karl Magne Haukelidsæter, forretnings- utvikler i Kaffeknappen.
Kaffeknappen er det største privateide selskapet innenfor kaffe i Norge, og lever- er i dag sine kaffetjenester hovedsakelig til kunder i kontormarkedet.
– Vi har et konsept som heter «Kaffe på kontor», og det inkluderer både kaffe- maskin, service og ingredienser. Vi selger ikke bare kaffemaskiner, vi leverer hele tjenesten, hele opplevelsen. Og det er viktig for at du som forbruker skal ha den tryggheten at maskinen fungerer og sikre at du har en god kopp kaffe til enhver tid.
Kaffeknappen tilbyr ulike helautomatiske kaffemaskiner avhengig av bedriftens behov.
– Det som er viktig er å finne en løsning som fungerer og som gir en god kaffeopplevelse hver dag, hele arbeidsåret, sier Haukelidsæter.
Service og oppfølging skal sikre stabil kvalitet hele leieperioden. Selskapet tilbyr en serviceavtale som innebærer en fast månedlig oppfølging med en produkt- spesialist som kontakter kunden for å forhøre seg om vareforbruk og hva de trenger av nye varer.
– Vi er hos våre kunder hver fjerde, sjette eller åttende uke hvor vi da har med produktene som er bestilt. Da er service- personellet vårt ute og leverer varene og tar service på maskinen. De sjekker maskinen, foretar en rens og sørger for at den ser ren og pen ut. Så har vi også en forebyggende teknisk service, for å forhin- dre at den ikke stopper opp på grunn av feil. Vi tar jo totalansvar for hele tjenesten, sikrer at den fungerer til enhver tid, sier Haukelidsæter.
Kaffeknappen ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for kunden, være tett på kunden og ha en god dialog.
– Vi har et veldig stort personlig engasjement til våre kunder, både fra salgssiden ved at vi følger opp kunden månedlig, pluss at vi har faste service- personer som etter hvert kjenner kunden, sier Haukelidsæter.
For å sikre god og stabil kvalitet på maskinene og kaffeproduktene, er de opptatt av å bruke underleverandører som er kjente og som har god kvalitet på produktene sine. I den senere tid har Kaffeknappen jobbet for å svanemerke produktene sine. For å få Svanemerket, må hele livsløpet til produktet eller tjenesten være så miljøtilpasset som mulig.
– Det handler om alt fra energibruk til det at den kaffen konsumentene drikker skal være 90 prosent økologisk, verdens mest miljøvennlige kaffetjeneste, sier Haukelidsæter.
Ved å levere en svanemerket kaffetjeneste ønsker de å forsikre kundene om at de tilbyr gode og bærekraftige produkter.
Dialogen flyter liksom bedre når man tar diskusjonen over en god kopp kaffe. Og den gode kaffeopp- levelsen, er nettopp det Kaffeknappen har spesialisert seg på. Selskapet ble etablert i 1994, og har i dag kontorer i både Oslo, Stavanger og Bergen.
– Generelt leverer vi kaffemaskiner, og tilhørende tjenester og produkter. Du som medarbeider på et kontor skal kunne gå bort og trykke på en knapp og få deg en kopp kaffe. Vi skaper flyt i arbeidsdagen, sier Karl Magne Haukelidsæter, forretnings- utvikler i Kaffeknappen.
Kaffeknappen er det største privateide selskapet innenfor kaffe i Norge, og lever- er i dag sine kaffetjenester hovedsakelig til kunder i kontormarkedet.
– Vi har et konsept som heter «Kaffe på kontor», og det inkluderer både kaffe- maskin, service og ingredienser. Vi selger ikke bare kaffemaskiner, vi leverer hele tjenesten, hele opplevelsen. Og det er viktig for at du som forbruker skal ha den tryggheten at maskinen fungerer og sikre at du har en god kopp kaffe til enhver tid.
Kaffeknappen tilbyr ulike helautomatiske kaffemaskiner avhengig av bedriftens behov.
– Det som er viktig er å finne en løsning som fungerer og som gir en god kaffeopplevelse hver dag, hele arbeidsåret, sier Haukelidsæter.
Service og oppfølging skal sikre stabil kvalitet hele leieperioden. Selskapet tilbyr en serviceavtale som innebærer en fast månedlig oppfølging med en produkt- spesialist som kontakter kunden for å forhøre seg om vareforbruk og hva de trenger av nye varer.
– Vi er hos våre kunder hver fjerde, sjette eller åttende uke hvor vi da har med produktene som er bestilt. Da er service- personellet vårt ute og leverer varene og tar service på maskinen. De sjekker maskinen, foretar en rens og sørger for at den ser ren og pen ut. Så har vi også en forebyggende teknisk service, for å forhin- dre at den ikke stopper opp på grunn av feil. Vi tar jo totalansvar for hele tjenesten, sikrer at den fungerer til enhver tid, sier Haukelidsæter.
Kaffeknappen ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for kunden, være tett på kunden og ha en god dialog.
– Vi har et veldig stort personlig engasjement til våre kunder, både fra salgssiden ved at vi følger opp kunden månedlig, pluss at vi har faste service- personer som etter hvert kjenner kunden, sier Haukelidsæter.
For å sikre god og stabil kvalitet på maskinene og kaffeproduktene, er de opptatt av å bruke underleverandører som er kjente og som har god kvalitet på produktene sine. I den senere tid har Kaffeknappen jobbet for å svanemerke produktene sine. For å få Svanemerket, må hele livsløpet til produktet eller tjenesten være så miljøtilpasset som mulig.
– Det handler om alt fra energibruk til det at den kaffen konsumentene drikker skal være 90 prosent økologisk, verdens mest miljøvennlige kaffetjeneste, sier Haukelidsæter.
Ved å levere en svanemerket kaffetjeneste ønsker de å forsikre kundene om at de tilbyr gode og bærekraftige produkter.